Werkwijze

 

Werkwijze – 4 stappenplan

Uitvinders en start-ups in de Cleantech markt staan voor grote uitdagingen: hoe kunnen wij van een prototype een commercieel succes maken, welke strategische partners moeten we aantrekken, hoe pakken we de kansen die de transformatie van de economie biedt, hoe spelen we in op de vraag in de (regionale)markt, hebben we voldoende budget en kennis om de grens over te gaan?

Op basis van eerdere succesvolle marktintroducties heeft Green Innovations een uniek stappenplan ontwikkeld om commerciële Cleantech successen te realiseren. Tijdens de quickscan wordt er gekeken naar marktpotentieel, innovatiekracht, huidige marktpositie en strategie van de uitvinder of start-up.  Daarna volgt het 4 stappenplan.

Stap 1.
Opportunity Assessment

Dit is de eerste deep dive ten aanzien van het verzamelen van informatie over onder meer de innovatie(s) en de markt. Deze volledig verzamelde informatie wordt samen met de partner(s) financieel, commercieel en technisch geanalyseerd waaruit een value- en business case wordt opgesteld.Dit is de input voor het “Partner Opportunity Plan”.

Stap 2.
100 dagen plan

Op basis van het Partner Opportunity Plan wordt de aanpak van het 100-dagen plan geschreven met daarin acties ten aanzien van doelstellingen, marktpositie, definiëren potentiële doelgroepen en een bijpassende verkoopstrategie.Na afloop van de 100 dagen presenteert Green Innovations de aanpak aan de Partner en gaat na overeenstemming over de inhoud over tot opstelling van het Go-To-Market-Plan.

Stap 3.
Go – To – Market Plan

De resultaten uit het 100-dagen plan zijn geanalyseerd en besproken met de partner(s). Deze informatie wordt als input gebruikt voor het Go-To-Market plan. In deze fase gaat het met name om strategische Partners te binden, (launching) customers te winnen, uitvoeren van de juiste marketing campaigns en de mogelijke multi-channel salesstrategie te ontwikkelen.In nauw overleg met de Partner bepalen we of door verdere bijstelling van Sales & Marketing  het product nog beter aansluit op de behoeftes uit de markt.

Stap 4.
Long term Execution

Nadat het eerste jaar met succes is afgerond wordt er een meerjarig plan opgesteld waarbij de nadruk wordt gelegd op het opschalen van de afzet. Dit zal met name gericht zijn op het verder benutten van de Multi-Channel strategie en het internationaal uitrollen van de verkoopsuccessen.